Martketing Digital

In ciuda faptului ca exista deja de cateva decenii, SEO inca nu este predat in multe colegii sau mentionat in cursurile marketing. Profesionistii SEO provin dintr-o varietate de medii. Unii sunt programatori, altii sunt antreprenori, altii marketeri traditionali, altii jurnalisti, iar unii nu au avut initial nicio legatura cu acest domeniu.

Ca Agentie SEOBeintop si-a construit o echipa in care sunt valorificate cele mai importante calitati ale specialistilor. Un specialist SEO are urmatoarele abilitati:

  1. Gandirea critica

Aceasta abilitate greu de masurat, dar este important pentru profesionistii SEO sa poata avea o minte analitica capabila sa diferentieze corelatia si cauzalitatea.

Un specialist SEO stie sa raspunda la urmatoarele intrebari:

  • Ce se intampla?
  • De ce se intampla ceva intr-o campanie?
  • Ce solutii sunt?
  1. Abilitatea de a vorbi si de a scrie

Un profesionist SEO isi poate face singur keyword research si strategiile de continut.  SEO necesita nu numai incredere, ci si capacitatea de a distila idei si ganduri complexe in concepte pe care oamenii non-SEO le pot intelege si cu ajutorul carora pot  sa ia decizii.

  1. Abilitati tehnice si de programare

Pe acest subiect exista o intreaga dezbatere. Suntem siguri ca exista o multime de profesionisti SEO care fac o treaba grozava, fara cunostinte de programare. In calitate de profesionisti SEO, facem recomandari despre viteza paginii, randare, incarcare lenta, redirectionari pe server, etichetare cu microdate si etichete HTML de baza. Toate aceste conversatii devin mai usoare daca poti vorbi cu dezvoltatorul si oferi informatii mai degraba decat doar cerinte. Nu spunem ca profesionistii SEO trebuie sa fie capabili sa scrie cod, dar trebuie sa inteleaga implicatiile  modificarilor pe care le cer.

Nu este suficient ca un profesionist SEO sa copieze un raport de viteza a paginii de la Google si sa il trimita dezvoltatorilor. Trebuie sa inteleaga care sunt aceste modificari, ce inseamna acestea pentru site si ce efort este implicat in realizarea lor.

Cunostintele tehnice ofera, de asemenea, capacitatea de a va face viata mai usoara – fie ca este vorba de scrierea unui script Python rapid pentru a adauga automat hreflang la harta site-ului XML sau de un scraper rapid pentru a aduna date.

Pe masura ce motoarele de cautare evolueaza pentru a utiliza mai mult invatarea automata si NLP, exista o multime de lucruri interesante pe care un profesionist SEO le poate face cu seturile de date actuale si cu unele biblioteci Python NLP.

 

Programatorii SEO de astazi fac lucruri super uimitoare cu date si coduri care ii ajuta sa obtina un avantaj in campaniie desfasurate.

  1. Abilitati sociale

De-a lungul carierei, un specialist SEO isi va face numeroase relatii frumoase si va invata multe doar mergand la evenimente sau socializand cu alti profesionisti SEO – chiar si virtual. Unele dintre cele mai bune conversatii au loc in holurile de conferinte, evenimente si intalniri.

  1. Abilitati de analiza

Profesionistii SEO pot economisi mult timp daca se pot conecta la Adobe sau Google Analytics si isi pot extrage propriile date. O intelegere de baza a KPI-urilor de afaceri este, de asemenea, necesara pentru o strategie SEO adecvata.

  1. Abilitati de lucru cu date

Extragerea datelor nu este suficienta. Uneori trebuie sa le manipulezi putin pentru a obtine informatiile de care ai nevoie. Instructiunile Vlookups, Concatenates si IF ar trebui sa faca parte din setul de instrumente al fiecarui profesionist SEO . Fie ca este vorba despre transformarea unui crawl Screaming Frog intr-o harta XML a site-ului, masurarea modificarilor algoritmului si impactul acestora cu datele GA/Adobe, crearea CTR personalizata dupa curbe de pozitie sau introducerea rapida a cuvintelor cheie din consola de cautare in strategie sau pe grupuri de produse, Excel este de nepretuit.

Un profesionist SEO cu adevarat complet va fi capabil sa creeze tablouri de bord in studioul de date, sa foloseasca diverse API-uri pentru a extrage mai multe date (consola de cautare, Google NLP, far, AdWords, etc.) si sa inteleaga suficient despre bazele de date pentru a face lucruri interesante cu acestea.

Tot in aceasta categorie este si matematica! Inca vedem atat de multe studii de corelatie gresita si analize statistice care nu prea spun ceea ce crede autorul ca spun. O intelegere de baza a conceptelor statistice poate ajuta in mare masura un specialist SEO sa determine nu doar ce sa masoare, ci „cum” sa masoare.

  1. Motivatie si Adaptabilitate

Marketingul nu este unul dintre acele locuri de munca pe care le lasi la birou in fiecare seara. Ramane cu tine in creier. Pentru a fi cu adevarat grozav in SEO in aceste zile, trebuie sa ai un impuls intern care te obliga sa inveti in continuare. Fie ca este vorba despre un nou limbaj de programare, un nou cadru (WordPress, React, Angular etc.), un nou standard pentru motoarele de cautare precum Schema sau intelegerea invatarii automate, exista intotdeauna ceva de invatat.

SEO necesita, de asemenea, adaptabilitate si rezistenta. Industria se schimba si, uneori, trebuie sa explicam clientilor ca listarile in directoare, influenta PageRank, respingerea linkurilor sau alte lucruri pe care le recomandam candva nu mai sunt cu adevarat cea mai buna idee.

  1. Simtul umorului

Ne confruntam cu o multime de suisuri si coborasuri in industria SEO – si adesea intr-un ritm rapid. Este important sa facem uneori un pas inapoi si sa ne amintim ca nu salvam vieti, ci doar facem marketing.

 

Oricat de stresanta poate fi munca, mare parte din ea poate astepta pana maine. Simtul umorului ajuta in mare masura sa ne facem locurile de munca mult mai placute si mai productive, dar si sa relationam mai bine cu clientii.